Berani murtad tapi takut JAIS

Ini adalah berikutan peristiwa pagi tadi. Semasa membeli sarapan pagi, terjadi nya satu kemalangan. Antara motorsikal ngan kenderan SUV. Seorang lelaki India dan perempuan cina. mulannya aku nak wat tak tahu jer sbb jauh gak dari tempat aku membeli sarapan tu. Tetapi hati tergerak nak menjeling lebih skit... ternampak rakan aku nie.. ada kat situ Ingatkan dia yg terlibat dalam kemalangan nie.. apa lagi aku pom selesai membeli aku pom serbu lah jugak..
Aku tgk lelaki india tu berdarah banyak di kakinya.. Kemalangan kecil tapi luka pada kaki tu agak dalam. rakan aku menolong lelaki india ini walopom pada dasarnya kedua dua melakukan kesalahan jalanraya. Lelaki india ini tak mempunyai lesen, i/c dan tak memakia topi keledar. Maknya cina nie lak membelok membuat pusingan U tak tgk motor itu yg sedia ada di simpang itu juaga nak membuat pusingan U. Apalagi di langgarnya motor itu..
Dengan bantuan kunci roda aku yg berbentuk U, rakan aku telah mengetuk beberapa bahagian motorsikal supaya dapat dinaiki semula lelaki india tu.. Dia juga dapat RM150 atau pom lebih dari Nyonya Cina tadi... dia main cekau jer dari dompetnya bagi pada rakan aku. kami menyuruh lelaki India itu ker hospital sbb Hospital Ampuan Rahimah Klang hanya 3 minit jer dari tempat kejadian.. dia cakap tak nak sbb takut kena tangkap. aku ingat dia nie PATI dari India rupanya.. Dia tak da i/c dan lesen sbb dia MURTAD. dia memohon dengan JAIS untuk tukar agama dan namanya.. permohonan tak diluluskan.. Dia cakap kalo pergi sana kena ada i/c tapi dia xda jadi dia cakap dia lebih baik pergi kedai ubat cari pembalut dan pencuci luka. buat sendiri takpa dari kena tangkap kerana MURTAD.
Dari hati aku yg mulanya adalah ikhlas dah bertukar jadi tak ikhlas apabila hati aku terdetik berkata kalo aku tahu tadi aku biarkan aja... rakan aku pom cakap macam tu kalo tahu tadi biarkan aja... mau abik pedang pancung jer. hehehe kalo ikut hukum HUDUD la... kalo sekarang wat macam tu masuk lokap laa....

No comments:

Popular Posts