MARSHALL atau MARSHAL




kenkadanga aku nie naik geram jer tgk kereta-kereta yang guna stiker nie... pastu wat macam jalan raya nie diorang yang punya... kalo aku cakap dioarang marah.. ada yang aku tegur di jalanraya nak pukul aku.. dah la tak da lesen wat macam qualified Marshal.... Stiker MARSHALL tu baik buka jer kalo xda lesen dan tahu ejaan yang sebenar. Huh.. ingat nie Marshall Amerika ke? ala polis Amerika tu.. polis zaman koboi.. hehheee.. pemilik gambar nie jgn marah yea.. aku pinjam jer sebagai rujukan..

ejaan yang betul MARSHAL.. bukannyer MARSHALL. itulah kesilapan peminat peminat kereta. lekat stiker tu pastu berlagak pandai sperti mereka dah tahu peraturan dan tugas seorang Marshal.
bukanya nya aku kata kua nie pandai dan tahu semua peraturan dan tugas marshal. aku tahu serba sedikit jer.. aku pom tak berlesen... maklom lah nak ambik lesen bukannya murah tapi mudah. banyak rakan aku dah ambik. baru baru nie ada yang b ambik lesen Marshal nie kat seremban.. yuran RM400. dengar citer bulan depan ada nak wat kat terengganu lak.. mana nak cekau duit RM400 tu..

penggunaan beacon pom tak dibenarkan. TAPI... boleh dibenarkan dengan kebenaran polis setelah memohon penggunaannya untuk suatu konvoi di luluskan. Warna beacon ada merah biru dan kuning.
Jangan sesekali guna merah dan biru.. hanya pihak berkuasa sahaja yg dibenarkan.. kenderaan syarikat keselamatan (jaga) pom sepatutnya tidak dibenarkan guna kecuali kuning. bnayak orang tak tahu.. strobe light pom sepatutnya tak leh guna.. banyak lagi la. semasa konvoi tidak benarkan kenderaan bergerak lebih dari 80km/j kalo tak silap aku.. tak leh wat sekatan jalana untuk lepas kenderaan di lampu isyarat.. yang boelh wat camtu hanya polis trafik jer.. polis baju biru pom tak boleh.. sepatutnya la...

jadi diharapkan pada yang tak berlesen dan masih guna MARSHALL tu elok buka jer stiker tu.. wat malu jer..

1 comment:

joe said...

salam bang.. ada kat kuantan ari tuh kursus marshall..hahahahahahahha
gua pun malu bro... kompeni tuh published besar2 perkataan marshall.. kad pun marshall..

gua dah sound bnyk kali tapi kompeni y ganjur nih pun bodo jugak..sori bro dan sape2 yg baca.. yg betul tetap betul!!!

Popular Posts