Base Station baru aku..

As'salam... agak lama tak update aku nyer blog.
QRM dan QRL dgn tugasan di saltmine aku dan di base baru aku ni....
bulan puasa yg lepas aku dah berpindah dari base stesen lama aku di Sri Andalas , Klang ke rumah yg lebih baik dan sempurna  untuk XYL dan harmonic tinggal.
sekarang base stesen aku di Tmn Pinang Raja, Sg Pinang Klang.
 ini gambar sebelum aku masuk rumah baru aku nie.. beli seken dari tangan owner. RM180K.
Kiranya murah sbb aku beli rumah corner lot. gedebuk gedebak semuanya  RM189K++....
Tiada perubahan kat luar..
 Ini gambar sebelah tepi rumah.. hehhee siap dapat pokok mempelam yang dikacuk 2 pokok.. dengan ownwer lama pokok nie taknak berbuah lebat. kalo berbuah  hanya 2 3 biji jer kuar..
Alhamdulillah pokok ni serasi... sekarang dah berbuah sangaat  lebat. nanti aku snap gambarnya.
free pagola ngan bunganya sekali tetapi aku kurang suka bunga yg ditainggalkan... kalo orkid ok gak.. tapi ada la jugak sepokok orkid dia tinggalkan sbb tanam atas tanah tepi taiang pagola nie....
 Luas tak laman aku nie... 20x65 kaki.. tapi dalam perancangan 3/5 dari laman nie nak di bina bilik tambahan. kesian kat orang kalo bertandang, xda bilik untuk rehat...
InsyaAllah, kalo dizin Allah aku akan bina secepat mungkin.. 2 atau 3 bilik.. kocik kocik udah.... bilik untuk tido jer...

Pokok bunga yg dipaparkan nie pom byk dah dibuang.. oopppss.. diubah lokasi. aku wat lanskap kat luar lak... maklum lah rumah korner lot..









 warna ruang tamu rumah aku nie aku dah ubah...
dulu  warna nya tak berseri langsung... sememangnya tidak sesuai ngan jiwa ku...
rumah jadi panas ngan warna tu.. ada ker rumah diwarnakan warna merah jambu ngan oren.
 rumah aku nie ada 2 ruang tamu nya...
owner lama pecahkan bilik ke dua. jadikan ruang tamu kedua atau ruang tv...
 sib baik ada kontruktur buruh nie nie...
PATI dari kuarters Istana Raja Klang.. nhehehe

 amacam warna pilihan aku ok tak?
warna biru turquois dipadankann ngan warna purple lembut...


rumah siap dicat dan semua nya pada pertengahan bulan puasa... raya aritu aku dapat la beraya di rumah nie.. senang hati aku tau..


tapi sekarangnie ad agak la rasa tak puas hati ngan owner lama...

dalam perjajnjian dia tak maklumkan bahawa dia akan buka semua ekon dan kipas.. dia tukar pintu bilik air ker pintu murah.... pastu di tak betulkan sinki dapur..
setiap kali basuh pinggan, air akan melimpah kuar dari paip bawah.. ini kerana owner lama telah patahkan paip.. then dia wat sambungan paip kecik ker paip tersebut... bila ditanya dia kata kontraktur mmg wat camtu... alasanya sbg lubang angin tuk paip...
dia ingat aku nie bodoh dsangat ker bagi jawapan macm tu.. dah la sinki kat bilik air semuanya dia buka n potong semua paipnya... MMG BODOH DSB... samapaikan kunci pom dia minta balik.. aku beli rumah nie bulan mei tapi sampai sekarang masih belum tukar surat menyuratnya... aku yg belum pindah dah siap tukar.. termasuk dalam i/c aku...

No comments:


Popular Posts