dah lapuk baru nak post kat sini... apa bole buat...
aku banyak kerja nak kena settle...

apapom layang gambar....


Cikgu Lan(9M2AGC), Abg Kamal(9M2VOL) dan Abg Dahlan(9W2RAE)
antara peralatan yg digunakan...
serabut habis meja kerja kami pada haritu..
Yang baju kuning tu Abg Azizi ,9W2AXQ (ex-9W2AQS), jiran lorong bertentangan base aku
Lan(9W2V??) ngan 9W2V?? lupa lak nama n callsign
Jamua selera skit.. hanya air oren ngan spagetti  bolonese jer
tgh cek SWR
calibrate dulu.. hehhehhe bersama 9W2POO tokey daging nie..
rancang nak wat antena lain tapi jadi antena lain.. kekurangan bahan


last sekali jadi J-Pole hhehehe tapi  simpan jer
tarikh tu abaikan sbb baru jer ambik kuar dari stor...

sbb apa aku simpan.. sebab aku ada lagi poer punya antena.. antena yang simple jer iaitu
hombrew slimjim wired... nie. gambirunnyaaa.....


yang aaku buat nie dah lama antena keduas aku setelah dapat callsign 9W2 nie
yg no 1 tu dah jual pada rakan yg baru2 nie dah lulus RAE. yang dulu batang besar saiz 2inci tpi yg ini setengah inci jer batang nya.. janji ukuran lamda dia betul.... hehehhe excelent nie..
pernah digunakn untuk calling cenel masa wat DXing kat Restoren Rejab Tomyam untuk sambutan tahun baru 2010.

No comments:


Popular Posts