delema penyakit psoriasis?

kebanyakan semua orang tak tahu menatang apa la PSORIASIS nie...
ada yg kata orng yg kena sakit psoriasis nie kulit kering la, alahan tak leh makan makanan laut, dan macam-macam. paling teruk diorang kata kusta. capoi betul mulut depa nie... orang utara cakap la... kira nya mulut takda insuran betul...
aku dah kena sakit nie... aku tahu camna perasaannya bila sakit.. pedih bila kulit jadi kering dan pecahluka.. dan tahu perassaanny bila orang asyik pandang jer kat tangan atau kaki ker kat mana-man yg jadi psoriasis nie.. nasib aku jadi kat jari tangan dan kaki jer...

sekatrang aku bergantung pada vaselin sebagai pelembab bila ubat psoriasis aku abis...
aku sekarang nie hanya menggunakan betamethasone...
sampai bila nak guna ubat steriod nie..

No comments:

Popular Posts